Jumaat, 9 Oktober 2009

kat kampung, karai, kuala kangsar

kitorang semalam balik berlima. aku, hubby, mak dan ayah hubby, adik ipar aku. kitorang bergerak dari segamat naik bus cepat ekspress kul 2,30. sampai kat kl, jam 5.45 ptg. aku call kak cetot, aku tunggu kat pudu dan dia datang anak beranak, lepas tu ejoy lak sampai. tak dan sebenonya nak amik gambo... tu yang x der gambo tu. aku pn lupa dah. lepas tu kak cetot nak balik dah, dia dah tak baper larat nak jenjalan, dah masuk 8 bulan peknen. kitorang lak g makan kat medan selera belakng tu kt tempat biasa kitorang makan. semua dah lapo, makan pn laju je... dah kekenyangan aku ngan adik p jenjalan, depan kedai buku kitorang g masuk kat kedaio tudung depannya, aku lak rembat 3 helai tudung, untuk wat g keje... senang, sarung je.... lepas tu, tunggu la bus ke kuala kangsar, tepat kul 9, bus pn bergerak la kuar dari pudu, singgah hentian duta amik penumpang, dah tu terus bergerak ke kuala kangsar. aku ni mengantuk, tp tak leh nak tido sangat. lepas tu, singgah jap isi minyak kat hentian R&R Tapah, lupa lak kitorang naik transnasional. sampai kat kuala kangsar dah dekat 12.30. sampai je naik lak kereta sapu. korang bayangkan lah kitorang naik kereta satria, seramai 6 orang, punya la sesak, kelaka pn ader, tp alhamdulillah sampai gak kat rumah opah. atuk lak dah tido, kesian atuk bangun masak air plak. aku watkan air kopi untuk ayah ngan hubby, wat cair2 je, pekat2 lak tak leh tido nanti, dah tu, masuk la tido. Betapa bestnyer bila kepala letak dibantal, dan tido memang nyenyak betul....
Ni pn badan masih lagi terasa penat, dan letih yang teramat. ok, aku keluar dulu...


#Opah nampak memang tak sihat sangat, tp bila kitorang balik, nampak la keceriaan di mata beliau, dan nampak kuat skit... korang semua doakan opah kembali sihat ye... opah sakit jantung (naik bengkak dah, muka pn dah sembab), buah pinggang, darah tinggi, kencing manis. datang sekaligus.... Ya Allah, Sembuhkan opah aku dan sihatkan beliau seperti biasa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan